طراحی داخلی صرافی ها، امروزه میزان استفاده عموم مردم از صرافی ها به شدت افزایش یافته است و همین امر باعث شده تا طراحی و دکوراسیون داخلی این اماکن بیشتر از قبل مورد توجه صاحبان آنها قرار بگیرد.
یک طراحی ناب و ایده آل به طرز چشمگیری می تواند در میزان بازاریابی صرافی ها تاثیرات چشمگیری داشته باشد. صرافی ها همانند طلا فروشی ها با دیگر اماکن تجاری متفاوت هستند و توقع بالاتری از نظر زیبایی از این اماکن می رود. طراحی داخلی در این محل ها، باید طوری باشد که علاوه بر زیباسازی، احساس امنیت را نیز درمراجعه کننده بوجود آورد.
ساختار داخلی
طراحی داخلی صرافی ها همانند بانک ها باید دارای پیشخوان باشد. طراحی این پیشخوان ها باید طوری باشد که هم دسترسی مشتری را تسهیل کند و هم امنیت را تامین کند. منظور این است که طراحی به کونه ای نباشد که به مشتریان احساس بی اعتمادی صاحبان صرافی ها، القا شود. در صورت عدم توجه به این نکته آن صرافی در جذب مشتری قطعا موفق نخواهد بود.
نورپردازی و رنگ دکوراسیون صرافی ها
یک نورپردازی ایده ال به حدی موثر است که می تواند عیوب معماری را نیز تا حد زیادی بکاهد. مثلا اگر مغازه صرافی وسعت کمی داشته باشد با نورپردازی مناسب، می توانید آن را بزرگ جلوه دهید. میزان نور کم به هیچ وجه برای این نوع اماکن مناسب نیست. در مقابل نور زیاد نیز شور و هیجان زیادی ایجاد می کند که باز هم درخور صرافی نمی باشد. نور زیاد در قسمت هایی مناسب است که که قصد داریم توجه مشتری را به آن قسمت، جلب کنیم. بهتر است در بقیه نقاط از نور ملایم تر استفاده شود.
نتیجه پایانی
امروزه تجهیزات امنیتی پیشرفته به منظور استفاده در اماکن تجاری وجود دارد که باید در طراحی و دکوراسیون داخلی صرافی ها به کار گرفته شود تا در عین حال زیباسازی این اماکن را نیز تامین کند.